Om Klubben

Historia
Klubben bildades fredagen den 24 augusti 2007 med syftet att ge hallens husligespelare en möjlighet att prova på 8-mannalag i ett seriesystem. Klubbens första match spelades den 8 september 2007 mot BK Kross i Stockholmsligan.
Klubbens laguppstälning (lag-slagning på 5222) i denna match såg ut som följer

Under klubbens första 10år har 92 st spelare på ett eller annat sätt representerat klubben. 14st av dessa har fortsatt sitt bowlande i andra klubbar.

Nedan följer lite information rörande varje säsong.

2007 – 2009
Klubben spelar i Stockholmsligan1. Resultat saknas.
2009/2010
Klubben startar upp ett 4-mannalag och vinner denna serie på 14 vinster och 2 förluster
2010/2011
Klubben beslutar man att prova vingarna i den nationella seriespelet och anmäler sitt lag till spel i det nationella seriesystemet. Klubben startar också ett ytterligare 8-manna lag som förtsätter att spela i Stockholmsligan. Div 3 laget slutar 2’a i sin grupp och tar sig över förväntan till kvalspelet till div 2, där vinst mot Scania IF med 4-0 i match ett och där man tyvärr stöter på patrull i sista matchen mot Div 2 laget Pin Club.
2011/2012
Går över förvänta och laget lyckas återigen ta sig till kvalspelet för spel i Div 2, nu genom att vinna sin grupp via 13 vinster, 1 oavgjord och 4 förluster. I kvalet får man möta ett annat ´Div 3 lag Bokaj 76 och vinner denna  dubbelmatch med 11-4 & 11-9. Detta är klubbens första divisionsavansemang och spelarna som deltog i matchen som gav avansemanget var: Kim Nabbe, Johan Hultgren, Johan Eklund, Johan Jerräng, Tommy Bäckman, Christian Holmberg, Stefan Sandblom, Anders Ahlström, Jonaathan Havstad och Henrik Johansson.
2012/2013
Klubben går in med målsättninen att kunna behålla sin plats i Div 2, men återigen så går det bättre än förväntat. Laget vinner sin grupp efter 14 vinster, 4 oavgjorda och 4 förluster och får då en återkvals changs i kvalet upp till Div 1 om man skulle förlora sin första match. Man förlorar sin första match mot BK Stallis med 4-2 och får då återkvala mot Västerås SK F, där man vinner med 4-0 och sagan fortsätter Div 1. Spelarn som deltog i matchen som gav avansemanget var: Anders Ahström, Jonathan Havstad, Daniel Larsson, Anneli Juhlin, Johan Hultgren, Tommy Bäckman, Christian Holmberg, Kim Nabbe, Stefan Sandblom och Kristian Hiltunen.
2013/2014
Eftersom klubben nu har en plats i Div1 för sitt A-lag, besluas att flytta laget från Stockholmsligan och skapa ett F-lag för spel i det Nationella seriesystemt Div 3. F-laget gör en strålande första säsong och lyckas ta sig till kvalet upp till Div 2 där de dock inte får spela någon match. Anledningen är att klubbens A-lag har hamnat i en division som är nummret förstort och endast mäktat med att vinna 2 matcher under gruppspelet och får dessutom direkt respass i kvalet av Uppsala BC 90 F ned till Div 2.
2014/2015
Återigen så vinner A-laget sin grupp genom 14 vinster, 1 oavgjord och 7 förluster och tar sig till kvalspelet för Div 1, där det blir respass direkt genom förlust i skiljeserien genom att slå ned 7st färre kägglor and motståndarna BajenFans BF. Även klubbens F-lag har en motig säsong och slutar på sista plats i sin grupp.
2015/2016
Inför denna säsong görs det en hel del ändringar i det nationella spelsystemet. En ändring är att den som vinner sin grupp inte behöver gå via kvalspel för att ta en plats i den högre divisionen. Klubbens båda lag gör en strålande säsong och vinner sina grupper, vilket får till följd att A-laget åter skall prova lyckan i Div 1 och F-laget skall för första gången få prova på att spela i Div 2.
2016/2017
Klubben har nu 3st lag. A & F lag i det nationella seriesystemet (Div 1 + Div 2) och ett ny startat B-lag i Stockholmsligan 3. För A-laget som detta år spelar i serien för Norra Svealand går det enligt plan. Vi lyckas bli 3:a i gruppen efter 11 vinster 2 oavgjorda och 9 förluster och behöver inte gå in i kvalspelet för att behålla vår plats i Div1.
För F-laget antog vi att det skulle bli svårt att behålla platsen i Div2. Detta antagande visade sig vara helt rätt och det blev respass ned till Div3. Vi hoppas dock att vi skall kunna spela upp oss till Div2 igen redan under nästa säsong.
B-lag i Stockholmsligan 3 slutade på plats nr 5 i serien. Detta tycker vi är en jätte bra prestation och ser med tillförsikt fram emot vad detta lag kan göra under nästa säsong.
2017/2018
2017/2018 var ett utmanande år för våra lag.

A-laget’s spelarrepresentation var lite haltande, vilket gjorde att både F och B-lagen fick en högre rotation av spelare än förra säsongen, vilket ledde till att framförallt F-laget fick svårt att prestera konsekvent denna säsong.

B-lagets prestation i Stockholmsligan Div 3 var på en förväntad nivå, 12 vinster och 7 förluster, och med detta säkrade man återigen en 5:e plats av 11 i Division 3.

F-lagets prestation i Nationella systemets division 3 resulterade i en plats näst sist i sin grupp, med bara 5 vinster och 12 förluster.

A-laget hamnade i kval position för att hålla sig kvar i Division 1, vilket man lyckades med efter ett hårt kval först mot Åmål BC och sedan mot BK Domino.

I summering konstaterar vi att vi som klubb hade en tuff utmaning i 2017/2018, men vi ser med glädje faremot vad samtliga lag kan prestera i 2018/219 då vi nu ser att spelarsituationen blivit bättre.

2018/2019
2018/2019 spelar A-laget i Division 1, F-laget i Division 3, B-laget i Division 3 (Stockholmsligan).